ျပည္သူ ့လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႀကီးႏွင့္ ေတြ ့ဆံုခဲ့ေသာကိုမင္းကိုႏိုင္ႏွင့္ေတြ ့ဆံုေမးျမန္း

 ဇူလိုင္လ ၁ ရက္ေန႔ နံနက္ ၉ နာရီ ၌ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေရႊဂုံတိုင္တာ၀ါတြင္ ျပည္သူ႔  လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႀကီးႏွင့္ အဖြဲ႕၈၈မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ကိုမင္းကို ႏုိင္ေခါင္းေဆာင္ေသာအဖြဲ႕ေတြ႕ဆံုခဲ့ၾက ျခင္းအေပၚသ
တင္းမီဒီယာမွ ကိုမင္းကိုႏုိင္ ကို ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခဲ့ရာ ကိုမင္းကိုႏိုင္မွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ႕ဆုံခဲ့တဲ့ ကိစၥက အားလံုး ၿခံဳေျပာရရင္ လႊတ္ေတာ္ဆိုတာဘာလုပ္ ဖို႔လဲ တရားဥပေဒစိုးမိုးဖို႔တြက္ ဥပေဒျပ႒ာန္း   မယ္ တကယ္ေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္မွာ အာဏာအရအျမင့္ ဆုံုးအဖြဲ႕အစည္းပဲ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္မွာ အေရးအႀကီးဆံုႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကိုေတာင္  ဒီလႊတ္ေတာ္ကပဲေရြးခ်ယ္ေပးရတာကိုး  ဒီလႊတ္ေတာ္အေနနဲ႔ တိုင္းျပည္အေပၚ  ဘာေတြလုပ္ေပးႏိုင္သလဲဆိုတဲ့ အခါမွာ  ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူ႔ေတြအတြက္ ျပည္သူ   ေတြအေပၚမွာ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္  တဲ့ ဥပေဒေတြျပ႒ာန္းႏုိင္ဖို႔ ျပည္သူ႔ေတြ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးျဖစ္ေနတဲ့ မလုိလားအပ္တဲ့  ဥပေဒေတြ ပယ္ဖ်က္ေပးဖို႔ ဒီႏွစ္ခ်က္ကို ျပည္သူေတြကိုယ္စားတင္ျပႏုိင္ခဲ့တယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ကလည္း ဒီအေျခ    ခံႏွစ္ခ်က္ကိုလံုး၀လက္ခံသေဘာတူခဲ့ပါ တယ္။ အေကာင္အထည္ေဖာ္ၾကမယ္ေန ရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဓိကအေနနဲ႔ လတ္တေလာကိစၥေတြအတြက္အျပန္အလွန္  သတင္းအခ်က္အလက္မွ်ေ၀ႏိုင္ခဲ့တယ္၊ ဥပမာကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ပြင့္လင္းေရးခရီးစဥ္ေတြမွာရရွိခဲ့တဲ့ ျပည္သူ  ေတြလိုအပ္ေနတဲ့ အခ်က္ေတြ၊ သေဘာ  ထားေတြကို မွ်ေ၀ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အထင္ ရွားဆံုးကေတာ့ လယ္ယာေတြ သိမ္းတဲ့ ကိစၥေတြ၊ ေျမသိမ္းတဲ့ကိစၥေတြ၊ ကၽြန္ေတာ္  တို႔အဲဒါေတြတင္ျပႏုိင္ခဲ့တယ္။ လႊတ္ေတာ္  ကဘာလုပ္ေပးႏိုင္မလဲေမးခဲ့တယ္ ျပည္သူ  ေတြကိုယ္စားတင္ျပေျပာဆိုႏိုင္ခဲ့တယ္။  ေနာက္အေရးႀကီးဆံုးအခ်က္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ေထာင္ထဲမွာက်န္ေနတဲ့ လက္က်န္ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ အဲဒီ  ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စကားလံုးအရသာ  ၾကာၾကာေဆြးေႏြးရင္ေဆြးေႏြးရလိမ့္မယ္ အဲဒီအထဲမွာရွိေနတဲ့ ပုဂ္ၢိဳလ္ေတြဟာ တုိင္း  ျပည္အတြက္ တည္ေဆာက္ေရးမွာ အေရးႀကီးတဲ့ အင္အားစုေတြျဖစ္မယ္ဆို ရင္ဒီလူေတြအျပင္ေလာကမွာေရာက္ေန သင့္တယ္လို႔ေျပာတယ္၊ အဲဒီကိစၥကို သူတုိ႔သေဘာတူခဲ့ၾကတယ္၊ အဲဒီလို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ ဒီလူေတြ  လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ တင္ျပႏုိင္ခဲ့ တယ္၊ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဥပေဒတစ္ ခုထြက္လာၿပီဆိုရင္ ေနာက္ကေနၿပီး နည္းဥပေဒဆက္ပါမလာရင္လုပ္ထံုးလုပ္ နည္းေတြဆက္ပါမလာရင္ဥပမာၿငိမ္းခ်မ္း စြာဆႏၵျပခြင့္တို႔ အလုပ္သမားသမဂၢဖြဲ႕ စည္းခြင့္တုိ႔ ဒီဟာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱရားမွလူေတြက နည္း ဥပေဒမရွိလို႔တုိ႔၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမရွိလုိ႔ ပါတုိ႔၊ ဆိုၿပီးေတာ့ လက္သင့္မခံတာ ေဆာင္ရြက္မေပးႏိုင္တာေတြရွိေနေတာ့ အားလံုးဟာဥပေဒက အသက္မ၀င္သလို  ရွိေနတာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီကိစၥကို အေလး အနက္ေျပာတယ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ျဖစ္ေစ ခ်င္တာက အခုလာမယ့္လႊတ္ေတာ္မွာ အဲဒီလိုဥပေဒတစ္ခုထြက္ၿပီးရင္ ေနာက္ ကေနၿပီးနည္းဥပေဒဟာ ဘယ္ႏွစ္ရက္ အတြင္း ဘယ္ေလာက္ကာလအတြင္း အၿပီးသတ္ဖုိ႔ လိုက္ျပ႒ာန္းေပးရမယ္ဆိုၿပီး ဥပေဒတစ္ခုကိုထပ္ျပ႒ာန္းေပးဖို႔လိုကိုလို အပ္ပါတယ္လုိ႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႏွင့္ ေရးရာေကာ္မတီ ဥကၠ႒ေတြကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျပည္သူ ေတြကိုယ္စားကၽြန္ေတာ္တုိ႔ျဖစ္ေစခ်င္တာ ေတြကို တင္ျပႏိုင္ခဲ့တယ္။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ျပည္ေတာ္ျပန္ေတြ ကိစၥ ႏိုင္ငံတကာမွာ ေရာက္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံ ေရးအင္အားစုေတြေပါ့ဗ်ာ ကၽြန္ေတာ္တို႔  ႏုိင္ငံသားေတြ ျပည္တြင္းကိုျပန္လာဖုိ႔ ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ဟုိသံ႐ုံးေတြမွာ အခု လုပ္ထံုးလုပ္နည္းအရ တစ္ေယာက္ခ်င္း သြားေနရတဲ့ကိစၥေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္က အားလံုးကိုသာတူညီမွ်ျပန္လာႏုိင္မယ္ဆုိ ရင္ျပန္လာလို႔ရတယ္ဆုိတာေသခ်ာေစခ်င္   တယ္၊ ဒါကို လႊတ္ေတာ္က ဘာလုပ္ေပး ႏိုင္မလဲေပါ့ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေဆြးေႏြး ခဲ့ၾကတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားပါတယ္။
 အဲဒီေတာ့ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဘာသိခ်င္ၾကေသးလဲ ဘာမ်ားေမးခ်င္ ေသးလဲဟုေမးျမန္းခဲ့ရာ သတင္းမီဒီယာ မွ အခုေတြ႕ဆံုတဲ့ကိစၥကို သူတုိ႔ဘက္က  ေတြ႕ခ်င္လို႔ကမ္းလွမ္းတာလား ဒါမွမဟုတ္  ကိုမင္းကိုႏုိင္တုိ႔ဘက္ကတင္ျပေတာင္းဆိုခဲ့တာလား။ဒါမွမဟုတ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကၾကား၀င္အက်ဳိးေဆာင္ခဲ့တာလားဟု ေမးျမန္းခဲ့ရာကိုမင္းကိုႏုိင္မွ
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျပန္ၿပီးထြက္လာခဲ့က တည္းက ေျပာတာက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏိုင္ငံ မွာ အေျပာင္းအလဲကို တကယ္ဆႏ္ၵရွိတယ္၊ တကယ္လုပ္မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က  အၿမဲပဲေျပာေနပါတယ္။ လြန္ဆြဲပဲြလိုဘက္  ႏွစ္ဘက္အားၿပိဳင္ေနရတာဗ် အေဟာင္း ကိုျပန္သြားမယ္ဆုိတဲ့ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္  လွည့္မယ္ဆုိသူကတစ္ဘက္တကယ္ျပဳ ျပင္ေျပာင္းလဲေရးကိုလုပ္ၿပီး အေကာင္  ဘက္ကိုသြားမယ္ဆုိသူေတြကတစ္ဖက္ ဒီႏွစ္ဘက္ဘဲရွိတယ္။ ဒီေတာ့ အေကာင္း  ဘက္ကိုသြားမယ္ဆိုတဲ့ အင္အားစုမွန္ရင္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတကအစ အဲလိုလႊတ္ေတာ္  ဥကၠ႒ကအစဘယ္သူ႔ကိုမဆို ကၽြန္ေတာ္  တုိ႔လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ဖို႔၀န္မေလးပါဘူး။
လက္တြဲေဆာင္ရြက္ဖို႔လဲ ကၽြန္ေတာ္  တို႔ ၀န္မေလးပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေၾကညာၿပီးသားျဖစ္တယ္၊ ဒါက ကၽြန္ေတာ္  တုိ႔ရဲ႕ မူျဖစ္တဲ့အတြက္ တုိင္းျပည္ရဲ႕ တည္ေဆာက္ေရးမွာ အေရးပါေနတဲ့  ပုဂ္ၢိဳလ္မွန္သမွ်၊ အဖြဲ႕အစည္းမွန္သမွ်၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြေတြ႕ေနတယ္၊ ေနာက္  လည္းေတြ႕ဖုိ႔အစီအစဥ္ရွိတယ္၊ ဒီလို သေဘာထားအေျခခံကေနၿပီးေတာ့ၾကားခံေဆာင္ရြက္ေပးေနတဲ့ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြက
 ေန စီစဥ္ေပးလို႔ေတြ႕တာပါ၊ ထုိ႔ေနာက္ သတင္းမီဒီယာမွ ထပ္မံေမးျမန္းခဲ့ရာတြင္  အခုကိုမင္းကိုႏိုင္တုိ႔ေထာင္ကထြက္လာ ၿပီးေနာက္မွာ ယခုလို ပထမဦးဆံုးျမန္မာ ႏိုင္ငံရဲ႕အျမင့္ဆံုးလႊတ္ေတာ္က တာ၀န္  အရွိဆံုးျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႀကီးႏွင့္ ေရးရာေကာ္မတီဥကၠ႒ေတြကို ေတြ႕ဆံုခဲ့ တဲ့ေနရာမွာ ၈၈ မ်ဳိးဆက္အုပ္စုက ခံစား သိျမင္ခဲ့တဲ့ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႀကီး သူရဦးေရႊမန္းရဲ႕သေဘာထားကိုဘယ္လို နားလည္သေဘာေပါက္ခဲ့ပါသလဲဟုေမး ျမန္းခဲ့ရာ ကိုမင္းကိုႏိုင္မွ ျပန္လည္ေျဖၾကား  ခဲ့ရာတြင္ ေအးဗ်ာ အရင္တုံးကစစ္အုပ္ ခ်ဳပ္ေရးက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးသူရေရႊမန္းႏွင့္ ယခုလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႀကီးျဖစ္ေနတဲ့ အရပ္သားသူရဦးေရႊမန္းနဲ႔ေတာ့ မတူျခား နားခ်က္ေတြရွိေနၿပီလို႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သံုးသပ္ပါတယ္၊ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ အရင္တုန္းက လုပ္ခဲ့ကိုင္ခဲ့တယ္ဆိုတာေတြ က အမိန္႔ေပးစနစ္ေအာက္မွာ လုပ္ကိုင္  ေနရတာ အခုလုပ္ေနရတာေတြက အမ်ား ဆႏၵေတြကိုေဖာ္ထုတ္ၿပီးေတာ့ ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈေတြနဲ႔ လုပ္ေနရတာကို သူတုိ႔ ကိုယ္တုိင္နားလည္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔  စကားေျပာၾကည့္ၾကတဲ့အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္ တို႔လည္းဆက္ၿပီးေတာ့ ျပည္သူေတြကိုယ္ စားေရြးခ်ယ္တင္ေျမာက္သူေတြရဲ႕ စကား သံေတြ၊ သေဘာဆႏၵေတြကို နားေထာင္ ၿပီးေတာ့ ပြင့္လင္းမူေတြႏွင့္အလုပ္လုပ္ဖို႔ရယ္အေရးႀကီးဆံုးအခ်က္က ေနာက္ ေၾကာင္းျပန္လွည့္လို႔မရဘူးဆိုတဲ့အသိကို  သူတို႔ကိုယ္ေရာ ျပည္သူေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ပါ သေဘာထားတူညီၿပီး အဲဒီအေျခခံ   ေပၚမွာ ပြင့္လင္းမႈ၊ ႐ိုးသားမႈေတြႏွင့္ ဆက္အလုပ္လုပ္မယ္ဆုိရင္ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လိုခ်င္တဲ့ ပန္းတိုင္ကို အခ်ိန္ကာလသင့္ တဲ့အခ်ိန္မွာ ေရာက္သြားမွာပါ၊ ဘာလ႔ုိ လဲဆိုေတာ့ မေန႔ကေတြ႕ဆံုပြဲမွာ သူတို႔ရဲ႕  ႐ိုးသားပြင့္လင္းမႈတခ်ဳိ႕ကို ျပခဲ့ပါတယ္။  ဒါကဘာလဲဆိုေတာ့ သူတို႔လုပ္ေနရတဲ့ အခက္အခဲအခ်ဳိ႕ကို ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ အရင္အတုိင္းေတြ႕ႀကံဳရတဲ့အခက္အခဲကို ေျပာျပခဲ့တာမ်ဳိးပါ၊ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ကို ဒီလို႐ိုးသားစြာနဲ႔ ျပည္သူေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေျပာျပခဲ့ရင္ ျပည္သူေတြ  အေနနဲ႔ ၀ိုင္းၿပီးေတာ့ အခက္အခဲကို ေျဖရွင္းေပးဖို႔ အနာသိမွေဆးရွိမယ္ဆုိ တာမ်ဳိးေပါ့ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အရာရာ   ကိုအုံဖြဆုိၿပီးခ်က္ျခင္းႀကီးေျပာင္းလဲရမယ္ လု႔ိမဆိုလိုပါဘူး။ ဒီလိုပြင့္လင္းစြာလုပ္ေန   ရတဲ့ အခက္အခဲေတြကိုေျပာျပတာမ်ဳိးပါ    မျဖစ္ေသးရင္ဘာေၾကာင့္မျဖစ္ေသးတာလဲ  ဆိုတဲ့ အခက္အခဲကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကို ေျပာျပရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေဆးကို၀ိုင္း ၿပီးေတာ့ စဥ္းစားၾကတာမ်ဳိးပါ၊ ဥပေဒ တစ္ခုျပ႒ာန္းၿပီးရင္ ေနာက္ကနည္းဥပေဒ   ဆက္ၿပီးမျဖစ္ႏိုင္တဲ့အခက္အခဲကို သူတို႔  ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း႐ိုးသား   စြာ အရင္းအတုိင္းေျပာျပခဲ့ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဒီ႐ိုးသားပြင့္လင္းစြာေျပာျပ  ခဲ့ၾကတာေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔အသိအမွတ္  ျပဳၾကရမွာပါ၊ ေနာက္လာမယ့္ လႊတ္ေတာ္ မွာ အသစ္တက္လာမယ့္၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္အသစ္ေတြႏွင့္ပါ လက္တြဲ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔တင္ျပ ခဲ့ပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ကိုယ္တုိင္က သ႔ူ သေဘာထားကိုေျပာတာက ကၽြန္ေတာ္ တို႔အားလံုးရဲ႕ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးေရာ၊ ျပည္သူေတြႏွင့္ ၾကားထဲမွာေရာ၊ သူ႔တုိ႔ ကိုယ္တုိင္ေရာ၊ အာဏာသံုးရပ္ ကိုင္စြဲ ေနၾကတဲ့ ပုဂ္ၢိဳလ္ေတြေရာ၊ အားလံုးဟန္ ခ်က္ညီဖို႔ဆိုရင္ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ယံုၾကည္မႈရွိဖို႔လုိတယ္၊ နား လည္မႈရွိဖို႔လုိတယ္၊ ႐ိုးသားၾကဖုိ႔လုိတယ္၊  အျပန္အလွန္ေလးစားၾကဖို႔လိုတယ္လို႔ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ကိုယ္တုိင္ကအေလး အနက္ထားေျပာပါတယ္။ အားလံုးစဥ္းစား  ၾကဖို႔ပါေနာ္။
ေနာက္တစ္ခုက လူေတြရဲ႕ စိတ္ေန  သဘာ၀ေတြျပင္ၾကဖုိ႔ပါ၊ ျပည္သူေတြရဲ႕ စိတ္ေနသဘာ၀ေတြျပင္ၾကဖို႔၊ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ရဲ႕စိတ္ေနသဘာ၀ေတြျပင္ၾကဖို႔၊ လက္ရွိအစိုးရရဲ႕ စိတ္ေနသဘာ၀ေတြျပင္ ၾကဖို႔၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔သဘာတူခဲ့ၾကပါတယ္ဟု ကိုမင္းကိုႏိုင္မွ စုံလင္စြာရွင္းလင္းေျပာျပ ခဲ့ပါသည္။
ဥယ်ာဥ္မွဴး (The Hot News)




ျပိဳင္တူတြန္းလွ်င္ ေရႊ ့ႏိုင္သည္ ။

No comments: