ကၽြန္မရဲ႕ ရင္ထဲမွာ လွိဳင္း ေပ်ာက္ေနတယ္



ကၽြန္မရဲ႕ ရင္ထဲမွာ လွိဳင္း ေပ်ာက္ေနတယ္

ရင္ထဲမွာ လွိဳင္းေပ်ာက္ေနတာ၊တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းေနေပမယ့္ တစံုတရာ ေပ်ာက္ဆံုးေနသလို ခံစားေနရတာ၊ဆံုးရွံဳးမွဳေတြပဲ ၾကံဳၾကံဳ၊ ေအာင္ျမင္မွဳေတြပဲ ၾကံဳၾကံဳ ဒါေတြကို အလုပ္တခုလိုပဲ သေဘာထားမိျပီး ခံစားမွဳမဲ့ေနတာ၊လူက တေနရာမွာ ရွိေနေပမယ့္ စိတ္ကေတာ့ တေနရာကိုပဲ ေရာက္ေနတာ။

ဒီလို စိတ္ခံစားမွဳေတြကို ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ေတာင္ ဘာမွန္းနားမလည္တာေၾကာင့္ လူအမ်ားကို နားလည္ေအာင္ ျပန္ေျပာျပဖို႕ ေတာ္ေတာ္ခက္လိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ဒီလို ခံစားေနခဲ့ရတာ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ ရွိေနခဲ့ပါျပီ။

တိတိက်က် ဆိုရရင္ မဂၤလာဒံုေလဆိပ္ကေန ေလထဲကို ေလယာဥ္ပ်ံၾကီး စတက္သြားစဥ္ကတည္းက။ တကယ္ဆိုရင္ အသက္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ လူငယ္တေယာက္အတြက္ ႏိုင္ငံရပ္ျခား ခရီးစဥ္တခုဟာ စိတ္လွဳပ္ရွားမွဳေတြ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြနဲ႕ ျပည့္ႏွက္ေနခဲ့ဖို႕ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္ရယ္ မသိဘူး။ ကၽြန္မရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ အရာရာကို ဆံုးရွံဳးသြားသလို ခံစားခဲ့ရတယ္။

ကၽြန္မဘ၀မွာ ေရျခား၊ ေျမျခားဆိုတာကို အလည္သက္သက္ေလာက္ကလြဲလို႕ စဥ္းစားဖူးျခင္း မရွိခဲ့ပါဘူး။ ဆယ္တန္းေအာင္ျပီးစ (၁၉၉၆) ခုႏွစ္မွာ သက္တူရြယ္တူေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား စင္ကာပူကို ရင္ခုန္ေနၾကခ်ိန္၊ ေမေမက သြားမလား ေမးေတာ့လဲ ကၽြန္မ ျငင္းခဲ့ပါတယ္။ (၁၉၉၇) ခုႏွစ္မွာ ဘန္ေကာက္မွာ စေကာလားရွစ္ေတြ ေပးသံၾကားလို႕ ေမေမက ေမးေတာ့လဲ ကၽြန္မ ျငင္းခဲ့ပါတယ္။ (၁၉၉၈) မွာ အဂၤလန္က ေခတ္စမ္းလာေတာ့လဲ ျငင္းရျပန္ေရာ။ (၁၉၉၉) မွာ ေမာင္ေလးက ၾသစေၾတးလ်ထြက္ေတာ့လဲ ေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္ အတူမသြားျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။

ဘာရယ္ေၾကာင့္မွန္း မသိေပမယ့္ ကၽြန္မ ျမန္မာျပည္ကေန မခြာခ်င္ခဲ့ဘူး။ ေဆးေက်ာင္းတက္ျဖစ္ေတာ့လဲ ေဆးကုတာ ၀ါသနာမပါေပမယ့္ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ အပိုင္း (က)မွာ ကာကြယ္ေရးနဲ႕ လူမွဳေရးေဆးပညာကို ဂုဏ္ထူးထြက္ေအာင္လုပ္ျပီး၊ ျပည္သူ႕က်န္းမာေရး ဘြဲ႕လြန္ဆက္တက္မယ္၊ ရံုးတခုခုမွာ အလုပ္ဆက္ လုပ္မယ္လို႕ပဲ ရည္ရြယ္ခဲ့မိဘူးပါတယ္။ အေျခအေနတခုေၾကာင့္ ေက်ာင္းအေျပာင္းအလႊဲေတြ လုပ္ခံရေတာ့လဲ စိတ္၀င္စားတဲ့ ဘာသာရပ္ျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရးကို ဆက္တက္၊ မာစတာေလး ဆက္တက္ျပီး ဆရာမလုပ္ဖို႕ေလာက္ပဲ ရည္ရြယ္ခဲ့ပါတယ္။

ေနာက္ဆံုးမွာ လူငယ္တေယာက္ရဲ႕ ပညာေရးခရီးလမ္းတခုကို အစီအစဥ္တက်နဲ႕ အဆံုးသတ္ခံလိုက္ရျပီ ဆိုတာ ေသခ်ာသြားခ်ိန္က်မွသာ ပညာေရးဘ၀ အသက္ဆက္ဖို႕ ကၽြန္မ သိပ္ခ်စ္တဲ့ ဒီေျမ၊ ဒီေရကေန မ်က္ရည္စက္နဲ႕ ခြဲခဲ့ရတာပါ။

အနိမ့္အျမင့္ ေလာကဓံေတြကို အန္တုရင္း ကၽြန္မတန္ဖိုးထားတဲ့ ပညာေရးဘ၀ကို တစံုတရာအထိ အသက္ဆက္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခက္တာက ကၽြန္မရဲ႕ ရင္ထဲမွာ လွိဳင္းေပ်ာက္ေနခဲ့တယ္။ တကယ္ဆိုရင္ အခု ကၽြန္မရဲ႕ အသက္အရြယ္ ၃၀ ေက်ာ္ကာလကေန အသက္ (၅၀) ေလာက္အထိ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ကာလဆိုတာ ဘ၀တက္လမ္းေတြ၊ ေအာင္ျမင္မွဳေတြ၊ ဥစၥာဓနေတြကို မက္မက္ေမာေမာ ရွာေဖြျပီး၊ မိသားစုဘ၀ေတြ၊ ရုပ္၀တၳဳ စည္းစိမ္ေတြ၊ ကမၻာလွည့္ခရီးေတြနဲ႕ သာယာမွဳ လိုက္ရွာေလ့ရွိၾကတဲ့ ကာလ တခုပါ။ ဒီအေျခအေနေတြ ဖန္တီးခြင့္ကို ရေနရဲ႕သားနဲ႕ ကၽြန္မ ဘာျဖစ္ေနတာလဲ ဆိုတာကို ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ေတာင္ တကယ္ကို နားမလည္ေတာ့ပါဘူး။

ျပည္ပမွာ ေျခစခ်လိုက္တဲ့ ေန႕က စျပီး၊ ကၽြန္မရဲ႕ လူနဲ႕စိတ္က တေနရာစီ ကြဲသြားခဲ့ပါတယ္။ လူက ပညာရွာခ်ိန္မွာရွာ၊ အလုပ္လုပ္ခ်ိန္မွာလုပ္၊ သားေလးကို ထိန္းခ်ိန္မွာထိန္းေနေပမယ့္ စက္ရုပ္တခုလို ျဖစ္ေနျပီး၊ စိတ္ကေတာ့ မိုင္ေပါင္းမ်ားစြာ ေ၀းကြာတဲ့ ေဒသကိုပဲ ခရီးႏွင္ေနခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစံုတရာ လုပ္ျဖစ္ေအာင္ဆိုျပီး ကၽြန္မစာေရးတယ္။ ျမန္မာျပည္နဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ အေရးကိစၥေတြ လုပ္တယ္။ ျမန္မာနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး တခုခု မလုပ္ျဖစ္ပဲ ကၽြန္မ အိပ္ယာ၀င္ဖို႕ တုန္႕ဆိုင္းေနျဖစ္ခဲ့တယ္။

ေနာက္ဆံုး သားေလးကို ေမြးဖြားခ်ိန္မွာေတာင္ ေမြးဖြားျပီး ပထမဆံုးညမွာ ကြန္ပ်ဴတာတလံုးနဲ႕ ေနာက္တေန႕ ထုတ္ရမယ့္ အပတ္စဥ္စာေစာင္တခုအတြက္ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ ထိုင္ေရးေနျဖစ္ ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေတြလုပ္ဖုိ႕ ကၽြန္မကို ဘယ္သူကမွ မတိုက္တြန္းခဲ့ဘူး။ ျခိမ္းေခ်ာက္ဖိအား မေပးခဲ့ဘူး။ ေငြေၾကးတစံုတရာလဲ မရရွိခဲ့ဘူး။ မလုပ္လို႕လဲ ဘာမွ မျဖစ္သလို၊ လုပ္လို႕လဲ ဘယ္သူကမွ ဂရုစိုက္မွာ မဟုတ္ဘူး။

ဒါေပမယ့္ တစံုတရာ မလုပ္ျဖစ္ရင္ကို အိပ္ယာမ၀င္ႏိုင္ေအာင္ ကၽြန္မျဖစ္ေနခဲ့ရတယ္။ ည (၂) နာရီမွာ အြန္လိုင္းကေနလုပ္တဲ့ အစည္းအေ၀းေပါင္းမ်ားစြာကိုလဲ ႏို႕စို႕ကေလး ရင္မွာ ပိုက္ျပီး၊ ကၽြန္မ တက္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အလုပ္ေတြ ေန႕မနား၊ ညမအိပ္ လုပ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကာလေတြလဲ အမ်ားၾကီးပဲ။ ဒါကိုလဲ ျပည့္စံုတယ္လို႕ ကၽြန္မ မခံစားရဘူး။ ကၽြန္မ အလုပ္ေတြအမ်ားၾကီး လုပ္ခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မ ေရာက္ေနတဲ့ ေနရာကေန ဒီထက္ပိုျပီး ဘာလုပ္ေပးရမယ္မွန္းလဲ မသိေတာ့ဘူး။

ဒီလို စိတ္ခံစားမွဳေတြကို အရမ္းရင္းႏွီးတဲ့ အေမရိကန္ႏိုင္ငံသူ မိတ္ေဆြတေယာက္ကို ေျပာျပျဖစ္ေတာ့ သူကေ၀ဖန္တယ္။ ကၽြန္မဟာ ေရလယ္ေခါင္မွာ ကူးခတ္ေနသူတေယာက္တဲ့။ ဒီအတိုင္း ဆက္သြားေနလို႕ေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ ကမ္းတခုခုကို ကပ္ရလိမ့္မယ္။ ရာႏွဳန္းျပည့္နီးပါးေသခ်ာေနတဲ့ ေနာင္သံုးႏွစ္မွာ လက္ေထာက္ပါေမာကၡ ဘ၀ကို ဖန္တီးေပးမယ့္ ကမ္းကို ကပ္မလား၊ မေရရာ မေသခ်ာမွဳေတြ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ကမ္းကို ကပ္မလား ဆိုတာ ျပတ္ျပတ္သားသား ေရြးခ်ယ္သင့္ျပီတဲ့။

ကၽြန္မေတြးၾကည့္မိတယ္။ ဒီလိုအေျခအေနေတြဟာ ဆရာေတာ္တပါး ေဟာၾကားဖူးတဲ့ ဘ၀နဲ႕ ဆႏၵတထပ္တည္း မက်တာေၾကာင့္မ်ား ျဖစ္ေနသလားလို႕ပါ။ စဥ္းစားၾကည့္မိတဲ့ ေမးခြန္းေတြ အမ်ားၾကီးပဲ။ ဘ၀နဲ႕ ဆႏၵ ထပ္တူမက်လာတဲ့အခါ လူေတြဟာ ဘ၀ကို ဦးစားေပးၾကသလား။ ဆႏၵကို ဦးစားေပးၾကသလား။ ဘ၀ကို ဦးစားေပးသူေတြကေကာ သူတို႕ရဲ႕ ဘ၀မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ျပည့္စံုမွဳ ရၾကသလား။ ဆႏၵကို ဦးစားေပးသူေတြကေကာ ဆႏၵရဲ႕ အလိုကိုလိုက္ရင္း၊ ေရြးခ်ယ္ခဲ့မွဳအတြက္ ေနာင္တရမွဳေတြ တခ်ိန္မွာ ျဖစ္လာၾကသလား။ လူအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ စိတ္အေထြေထြ ဆိုေတာ့လဲ ဒီအေျဖေတြကေတာ့ ကြဲျပားမယ္ ထင္ပါရဲ႕။

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသခ်ာတာတခုကေတာ့ ကၽြန္မရဲ႕ ရင္ထဲမွာ လွိဳင္းေပ်ာက္ေနတယ္။

ခင္မမမ်ိဳး (၁၅၊ ၄၊ ၂၀၁၃)

No comments: