အလံ ပုစာၦ



အခ်ိန္က (၂၀၁၂) ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ(၄) ရက္ေန႕။

ျဗိတိသွ်ဘုရင္မၾကီးရဲ႕ Diamond Jubilee ျဖစ္တာေၾကာင့္ အဲဒီေန႕က ယူေကတႏိုင္ငံလံုးမွာ ျဗိတိသွ်ယူနီယံဂ်က္အလံေတြ တလူလူလြင့္ပ်ံေနခဲ့တယ္။

အဲဒီေန႕က ကၽြန္မသားေလးကို ေက်ာင္းမလႊတ္ျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ေနာက္ဆက္တြဲအေနနဲ႕ သူ႕ကို ထိန္းေက်ာင္းဖို႕အတြက္ ကၽြန္မပါ အလုပ္ကေန ခြင့္ယူျဖစ္ခဲ့တယ္။


ကေလးရဲ႕ ပညာေရးကို အေလးထားတဲ့ ကၽြန္မ၊ ေနမေကာင္းရင္ေတာင္ အလုပ္က အနားမယူလို႕ အထက္လူၾကီးေတြက အတင္းေတာင္းပန္ျပီး အိမ္ျပန္လႊတ္ရေလ့ရွိတဲ့ ကၽြန္မ။

ဒီလိုလူတေယာက္ကို ကေလးေက်ာင္းမလႊတ္၊ အလုပ္က ခြင့္ယူေစေအာင္ ဘယ္အရာက တြန္းအားေပးခဲ့သလဲ။

အဲဒီအေျဖကို ကၽြန္မ မသိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီဇာတ္လမ္းကို ျဖစ္ေစခဲ့တာကေတာ့ အလံ တလက္ကေန စခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီေန႕မတိုင္ခင္ တပတ္အလိုမွာ သားေလးရဲ႕ ေက်ာင္းက စာတေစာင္ကို လက္ခံရရွိခဲ့ပါတယ္။ အထိမ္းအမွတ္ေန႕မွာ ကေလးကို ေက်ာင္းပို႕တဲ့အခါ ျဗိတိသွ်အလံမွာပါတဲ့ အေရာင္တေရာင္ပါတဲ့ အ၀တ္ျဖစ္ေစ၊ ဦးထုပ္ျဖစ္ေစ၊ ဒါမွမဟုတ္ အလံစတစ္ကာတီရွပ္ကို ျဖစ္ေစ ၀တ္ေပးဖို႕ အဆိုျပဳထားပါတယ္။


ဘာေၾကာင့္ရယ္မသိဘူး။

အမ်ိဳးအမည္ မသိတဲ့ ေ၀ဒနာတရပ္ကို ကၽြန္မ ခံစားလိုက္ရတယ္။

အေျခအေနအရ ကၽြန္မျပည္ပမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာေနခဲ့တယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ သားေလးကို ျပည္ပမွာ ေမြးခဲ့တယ္။ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းအတြက္ ကၽြန္မအလုပ္လုပ္တယ္။ အလုပ္တာ၀န္ေတြကိုလဲ ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ခဲ့တယ္။

အေျခအေနအရ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကို မျပန္ျဖစ္ခဲ့ေသးေပမယ့္ ကၽြန္မမွာ သစၥာေစာင့္သိရမယ့္ ႏိုင္ငံရွိတယ္၊ လူမ်ိဳးရွိတယ္။ ကၽြန္မသားေလးဟာလဲ ကၽြန္မရဲ႕ ေသြး၊ ကၽြန္မရဲ႕ မ်ိဳးဆက္၊ ျမန္မာ့ေသြးျဖစ္တယ္လို႕ ကၽြန္မခံယူထားခဲ့တယ္။

တခ်ိန္တည္းမွာပဲ သူတပါးတိုင္းျပည္မွာ ေနထိုင္စဥ္ကာလမို႕ သူတို႕လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ဘာသာစကား၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာေတြကို ေလးစားအသိအမွတ္ခဲ့တယ္။ သားေလးကိုလဲ flexible ျဖစ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ထားေပးခဲ့တယ္။

ဒါေပမယ့္ အလံဆိုတာနဲ႕ ပတ္သက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ကၽြန္မရဲ႕ ရင္ထဲကို ပုစာၦေတြ အလိုအေလ်ာက္ ေရာက္လာခဲ့ပါေတာ့တယ္။

ကၽြန္မရဲ႕ နားလည္မွဳအရ ႏိုင္ငံေတာ္ အလံဆိုတာ တိုင္းျပည္တျပည္ရဲ႕ ကိုယ္စားျပဳျပယုဂ္။ ျပည္ပ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာရဲ႕ အမွတ္သေကၤတ။ ကိုယ့္တိုင္းျပည္အလံ ျမင့္ျမင့္မားမား လႊင့္ထူထားႏိုင္ေအာင္ ၾကိဴးပမ္းေဆာင္ရြက္ေရးဟာ ႏိုင္ငံသူ၊ ႏိုင္ငံသားတိုင္းရဲ႕ တာ၀န္။ တိုင္းတပါးက်ဴးေက်ာ္ခ်ိန္မွာ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အလံ အလွဲခံရရင္ ဒီတိုင္းျပည္ ကၽြန္ျဖစ္ျပီ။

ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ေျမကိုယ့္ေရကို ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးစိတ္၊ သစၥာေစာင့္သိမွဳ စတာေတြဟာ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံရဲ႕ အလံ ဆိုတာနဲ႕ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ေနတယ္လို႕ ကၽြန္မ ယံုၾကည္လက္ခံထားပါတယ္။

ႏိုင္ငံေတာ္အလံနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး၊ ဘယ္သူက သတ္မွတ္တယ္၊ ဘယ္သူက တီထြင္တယ္၊ ဘယ္သူက ေျပာင္းလဲတယ္၊ ဘယ္သူက လက္ခံတယ္၊ ဘယ္သူက လက္မခံဘူး ဆိုတဲ့ အပိုင္းေတြက ျပည္တြင္းမွာ ႏိုင္ငံသူ၊ ႏိုင္ငံသားမ်ား အခ်င္းခ်င္း ေဆြးေႏြးညွိႏွိဳင္းရမယ့္ ကိစၥတရပ္သာ ျဖစ္ျပီး၊ ျပည္ပမွာ ဆိုရင္ေတာ့ ဒီဇိုင္းကို လက္ခံသည္ျဖစ္ေစ၊ လက္မခံသည္ျဖစ္ေစ၊ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာရဲ႕ သေကၤတ တခုအျဖစ္နဲ႕ တန္ဖိုးထားသစၥာေစာင့္သိရမယ့္ အရာတခုလို႕ ယူဆထားခဲ့ပါတယ္။

ဒီလို သစၥာေစာင့္သိရမယ့္ ကိုယ္ပိုင္အလံတခု ရွိပါရဲ႕နဲ႕ ကၽြန္မရဲ႕ သားငယ္ေလးဟာ တိုင္းတပါးအလံ တခုကို ဂုဏ္ျပဳတဲ့ အ၀တ္အစားေတြ ၀တ္ရမယ္ ဆိုတဲ့အေျခအေနတခုကို ကၽြန္မ ဘယ္လိုမွ လက္မခံႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ သစၥာခံရမွဳတခုလို႕ ယူဆလိုက္တာေၾကာင့္ သားေလးကို ေက်ာင္းမလႊတ္ဖို႕ ဆံုးျဖတ္လိုက္တာပါ။

ဒါေပမယ့္ ဒီကိစၥက အဲဒီတေန႕တည္းနဲ႕ မျပီးသြားခဲ့ျပန္ဘူး။ ေနာက္တေန႕က်ေတာ့ ေက်ာင္းမွာ ေရာင္စံုခဲတံေတြနဲ႕ အလံေတြ ျခယ္သျပီး၊ ဒါကို ကန္႕ေတာ့ခၽြန္ပံုနဲ႕ ဦးထုပ္လုပ္ေဆာင္းၾကပါသတဲ့။ ျဗိတိသွ်ယူနီယံဂ်က္အလံၾကီး ေခါင္းေပၚမွာ ေဆာင္းျပီး၊ ေပ်ာ္ရႊင္
စြာ ေက်ာင္းထဲက ထြက္လာတဲ့ သားေလးရဲ႕ ပံုရိပ္ကို ကၽြန္မ မ်က္စိထဲက ခုခ်ိန္ထိ မထုတ္ႏိုင္ေသးဘူး။

ဘာေတြမွားခဲ့သလဲ။ ဘာေတြျဖစ္ကုန္ျပီလဲ။

ကၽြန္မရဲ႕ မ်ိဳးဆက္ကို ကၽြန္မ ဆံုးရွံဳးလိုက္ရျပီလား။ ေစာင့္ေလမ်ိဳးႏြယ္ဆိုတဲ့ သားသမီး၀တၱရားအတိုင္း မ်ိဳးခ်စ္စိတ္အေမြကို သူမထိန္းႏိုင္ခဲ့ရင္ ဒါဟာ သူ႕အျပစ္လား၊ ကၽြန္မရဲ႕ တာ၀န္မေက်မွဳလား။


ေသခ်ာတာ တခုကေတာ့ အလံပုစာၦတပုဒ္ဟာ ကၽြန္မရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ေနရာယူထားဆဲ။

ခင္မမမ်ိဳး (၂၅၊ ၄၊ ၂၀၁၃)

No comments: