ေႏြဦးက်က္သေရ ………ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ (ရသ စာတမ္းငယ္မ်ား) စာအုပ္မွ
အမ်ိဳးသားေန ့သည္ ေမာင္းကဲ့သို ့ဟည္း၍ စည္ကဲ့သို ့ဟိန္းခဲ့သည္။ တစ္ႏွစ္လွ်င္ေျခတစ္လွမ္း တစ္လွမ္းလွမ္း၍ ႏွစ္ဆယ့္ ခုႏွစ္လွမ္းျဖင့္ လြတ္လပ္ေရးကို လက္ရသိမ္းပိုက္ခဲ့သည္။
၁၉၂၁ ခုႏွစ္တြင္ ပထမ ေျခလွမ္းကို လွမ္း၍ ခ်ီတက္ခဲ့သည္။
၁၉၄၇ခုႏွစ္ တြင္ ႏွစ္ဆယ့္ ခုႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္ေျခလွမ္းျဖင့္ လြတ္လပ္ေရးကို ခုန္ဖမ္းလိုက္သည္။လြတ္လပ္ေသာ ၁၉၄၈
ခုႏွစ္မွ ေနာက္သို ့ျပန္၍ ၾကည့္ေသာ္ အမ်ိဳးသားေန ့သည္ လြမ္းစရာ လည္းေကာင္းသည္။
အံၾသစရာ လည္းေကာင္းသည္။ ေနာင္အခါတြင္ အမ်ိဳးသားေန ့သည္ ျမန္ ့မာ့ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခု အေန ျဖင့္ တည္ေတာ့ မည္ ဟု ထင္ဖြယ္ရာရွိေလသည္။
ၿဗိတိသွ် အစိုးရ ၏ အာဏာကို ဖီဆန္လို ေသာ သေဘာျဖင့္ ၁၉၂၀ ျပည့္ ႏွစ္က ေက်ာင္းသား မ်ားသပိတ္ေမွာက္သည့္ ေန ့ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ၁၉၂၁ ခုႏွစ္တြင္
ထိုေန ့ကို အမ်ိဳးသားေန ့ဟူ ၍ သတ္မွတ္ လိုက္သည္။
ထိုသပိတ္ေၾကာင့္ တစ္ႏိုင္ငံ လံုးအိပ္ေမာက်ေနရာ မွ လန္ ့ႏိုးလာသည္။လူးလြန္ ့လာသည္။မ်က္စိကို ပြတ္သပ္ ၾကည့္သည္။ လြတ္လပ္ေရးရ လိုစိတ္ေပါက္လာသည္။
ထိုသပိတ္၌ အေၾကာင္းခံ ရွိေသာ ထိုေန ့သည္ အမ်ိဳးသားေန ့ျဖစ္ထိုက္ပါေပသည္။
ထိုေန ့ကို သတ္မွတ္ လိုက္သည္မွ စ၍ လြတ္လပ္ေရးရ လိုစိတ္သည္ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္
ႏွစ္ထက္သန္ ပြားမ်ားလာသည္။ က်ယ္ျပန္ ့လာသည္ ။အေဆာက္အအံုျဖစ္လာသည္။
အမွန္မွာ လြတ္လပ္ေရးရလို စိတ္သည္သာလွ်င္ အမ်ိဳးသားေန ့၏ အသက္ ျဖစ္ခဲ့ေလ
သည္။
၁၉၂၁ ခုႏွစ္ မွ ၁၉၃၀ ျပည့္ ႏွစ္ေလာက္ အထိ ၀ံသာႏု ၀ါဒ ျဖန္ ့ခဲ့သည္။ ထိုအခါ ကေသာ္ ဒိုင္အာခီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွ တစ္ဆင့္စီ တစ္ဆင့္စီတက္သြားခ်င္သူ မ်ားလည္းရွိၾကသည္။
ဟုမၼရူုး အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ကိုတစ္ခါ တည္း ခုန္ဖမ္းခ်င္ သူ မ်ားလည္း ရွိၾကသည္။ သို ့ေသာ္လည္း ထိုသူ အားလံုးသည္ ၀ံသာ ႏုခ်ဥ္းသာ ျဖစ္ၾကသည္။ ထို၀ါဒီမ်ားသည္ လမ္းစဥ္
ကြဲေန ၾကသျဖင့္ ႏြားကြဲ၍ က်ားကိုက္ခံေနၾကရသည္။ေနရာတကာ၍ ၿဗိတိသွ် အစိုးရ ကို အရံႈးေပးေနၾကရသည္။သို ့ရာတြင္ အမ်ိဳးသားေန ့ကား အရံႈးေပးခဲ့ဖူးသည္ မရွိ။ႏွစ္စဥ္မွန္မွန္ ခ်ီတက္ခဲ့သည္။ တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ ေျခလွမ္းသြက္ခဲ့သည္။
၁၉၃၀ ျပည့္ ႏွစ္ အတြင္းတြင္ ေျခလွမ္းသြက္လာ ရံုသာ မက အခ်အနင္း ပင္ ျပင္ လာသည္။
သခင္ အစည္း အရံုးသည္ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းလာသည္။အမ်ိဳးသားေန ့လည္း
လက္သီးလက္ေမာင္းတန္း လာသည္။ သခင္ အစည္းအရံုးသည္ ၿဗိတိသွ် အစိုးရ နား
မခံသာေအာင္ ေအာ္ဟစ္ ေႁကြးေက်ာ္လာသည္။ ဤသို ့ျဖင့္ အမ်ိဳးသား ေန ့သည္
လြတ္လပ္ေရးစိတ္ကို လႈပ္ရာမွ သြက္လာေစ၍ သြက္ရာမွ ျပင္းထန္ လာေစသည္။
အမ်ိဳးသားေန ့သည္ လြတ္လပ္ေရး ရလို စိတ္ကို ထိုေခာတ္ ႏွစ္ေခာတ္ က မည္ကဲ့သို ့သရုပ္ေဖာ္ခဲ့ပါသနည္း ။ သရုပ္ေဖာ္ပံုက သင္းလွေပသည္။ ျမန္မာ့ စိတ္ႀကိဳက္ ျဖစ္သည္ ဟု
ဆိုရာသည္။ အမ်ိဳးသား ေန ့ဟု ေန ့တစ္ေန ့သတ္မွတ္ လိုက္ေသာ သေဘာသည္။ အေနာက္ ႏိုင္ငံမ်ားက သေဘာ ျဖစ္တန္ရာသည္။ ျမန္မာ မ်ားတြင္ ေန ့ထူးေန ့ျမတ္သတ္
မွတ္ေသာ သေဘာရွိပါ ၏ ။ သို ့ရာတြင္ ထိုေန ့မ်ားသည္ အမ်ားအား ျဖင့္ ဘာသာ ေရးဆိုင္ ရာ ေန ့မ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။ ႏိုင္ငံေရးလက္နက္ သဖြယ္ အသံုးျပဳေသာ ေန ့ရွိခဲ့သည္ ဟု ၍ မၾကားဖူးေခ်။ ၁၉၁၈ ခုႏွစ္ တြင္ ပထမ ကမာၻစစ္ႀကီးၿပီးခါ စက ၿဗိတိသွ် အစိုးရသည္ မိမိ တို ့စစ္ ႏိုင္ေၾကာင္း ၊ေအာင္ပြဲရ ေၾကာင္း ၊တန္ခိုးႀကီးသည္ ထက္ႀကီးလာေၾကာင္း ျပခ်င္သျဖင့္ အာ၀ါေဒး( ေခၚ )ငါတို ့ေအာင္ပြဲေန ့ဟူ ၍ ျမန္မာ ႏိုင္ငံအႏွံအျပားက်င္းပခဲ့သည္။ဤ ကားႏိုင္ငံေရးလက္နက္ သဖြယ္ အသံုးျပဳခ်င္ သျဖင့္
ေန ့တစ္ေန ့သတ္မွတ္ က်င္းပျခင္း ျဖစ္သည္။အမ်ိဳးသား ေန ့သတ္မွတ္ သူ တို ့သည္ ထိုသေဘာ ကို ယူ၍ ျပဳၾကသေလာဟု ေတြးေတာဖြယ္ရာ ျဖစ္သည္။ သို ့ရာတြင္ ကၽြႏု္ပ္
တို ့၏ အမ်ိဳးသားေန ့သည္ ျမန္မာ ဆန္၍ ျမန္မာ စိတ္ႀကိဳက္လည္း ျဖစ္ခဲ့သည္ ကို သတိမူရာ သည္။ ထို ့ျပင္ အေနာက္ ႏိုင္ငံ သေဘာပင္ ျဖစ္ေစကာ မူ ျမန္မာ့ ေျမေပၚတြင္
ျမန္မာ မႈ ႏွင့္ ေရာ ေႏွာ ေပါင္းစပ္ ႏိုင္ေသာ ေၾကာင့္ အေနာက္ ႏိုင္ငံ သေဘာအခံရွိေသာ ကၽြန္ပ္ တို ့၏ အမ်ိဳးသားေန ့ေအာင္ ျမင္လာသည္ ကိုလည္း သတိ မူရာသည္။
ျမန္မာ တို ့သည္ သႀကၤန္ အခါမ်ားတြင္ အိုးစည္ ဗံုေမာင္းမ်ားျဖင့္ ရပ္တကာ ရြာတကာ လွည္ခ်င္ၾကသည္ ။ ႏြားလႊတ္ပြဲ ၊ ငါးလႊတ္ပြဲ မ်ားတြင္ လည္း ထို နည္းလွည့္ ခ်င္ၾကသည္။
ကဆုန္ ေညာင္ေရသြန္း ပြဲေတာ္ မ်ားတြင္ လည္း ေရ အိုးကိုယ္စီရြက္ ၍ ဆိုင္းႏွင့္ ဗံု ႏွင့္ လွည့္ ခ်င္ၾကသည္။ ျဗဟၼာ ကဲ့သို ့၊သၾကားကဲ့သို ့၊နတ္ကဲ့ သို ့ ၀တ္ဆင္၍ လွည့္ျခင္ၾကသည္။
ဆြမ္းေတာ္ႀကီး အုပ္အစ္မ်ား ကို ထီးမိုးကာ လွည့္ ျခင္ၾကသည္ ။ဆြမ္းေတာ္ႀကီး အုပ္အစ္မ်ားကို ထီးမိုးကာ လွည့္ ခ်င္ၾကသည္ ။ အကအခုန္ ႏွင့္ လွည့္ ခ်င္ၾကသည္။
သံခ်ပ္ထိုးကာ လွည့္ခ်င္ၾကသည္။ ဤခ်င္ ျခင္း မ်ိဳးသည္ ျမန္မာ တို ့၏ စိတ္ထဲ၌ ဆြဲေနသည္။
ထိုအစြဲကို အမ်ိဳးသား ေန ့ႏွင့္ ေပါင္းစပ္လိုက္သည္။ရႈေလာ့ ၊အမ်ိဳးသားေန ့နံနက္ခင္း ၊
ေနျခည္ ၀ါ၀င္းလာေသာ အခါ စည္ေတာ္သံမ်ားကို ၾကားရၿပီ ။ ေရွ့ ဆံုးက ဘားမင္းနီးယား
ေခၚ အမိ ျမန္မာ ျပည္ သဏၭန္ ၀တ္ဆင္ထားေသာ အမ်ိုးသမီးသည္ ပန္းရ ထား ႏွင့္ ထြက္လာၿပီ ။ပန္းရထားတြင္ ေဒါင္း အလံ ထိုးထားသည္။ ထိုေနာက္မွ လြတ္လပ္ေရးစာပန္းႀကီးပါ လာသည္။ အိုးစည္ – ဗံုေမာင္း အက အခုန္ ပါလာသည္။
ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ားပါ လာၾကသည္။ ထို ့ေနာက္ ၀ံသာႏု ေခါင္းေဆာင္မ်ားပါလာၾကသည္။
တစ္ခါ တစ္ရံ အမ်ိဳးသားေန ့လူတန္းကို ရဲတပ္က ဘင္ခရာ ျဖင့္ ေခါင္းေဆာင္ လာသည္။ထိုေနာက္ ဘုရားတစ္ဆူဆူမွာ သြားေရာက္ စုေ၀းၾကသည္။ေဒါင္းလံကို လႊင့္ထူၾကသည္။ ေဒါင္းလံ ကို အေလးျပဳၾကသည္။ ထိုေနာက္ လြတ္လပ္ေရးရေစေၾကာင္း ဆုေတာင္းၾကသည္။ ဤ သေဘာကား ျမန္မာ့ သေဘာ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ အႀကိဴက္ျဖစ္သည္ ။အဘယ္မွာ လွ်င္ အမ်ိဴးသားေန ့မေအာင္ျမင္ပဲ ရွိအံ့ နည္း။အဘယ္မွာလွ်င္ အမ်ိဳးသားေန ့သည္ လြတ္လပ္ေရးကို ေရွ့ရႈေသာ ေျခလွမ္းကို
ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္တုိင္း မွန္မွန္ မလွမ္း ဘဲ ရွိႏိုင္ပါ အံ့ နည္း။
က်န္ရွိ ေနေသးသည္ ့စာပိုဒ္ အား မနက္ ျဖန္ ဆက္လက္ ဖတ္ရႈပါ။
အမ်ိဳးသားေန ့သည္ ေမာင္းကဲ့သို ့ဟည္း၍ စည္ကဲ့သို ့ဟိန္းခဲ့သည္။ တစ္ႏွစ္လွ်င္ေျခတစ္
လွမ္း တစ္လွမ္းလွမ္း၍ ႏွစ္ဆယ့္ ခုႏွစ္လွမ္းျဖင့္ လြတ္လပ္ေရးကို လက္ရသိမ္းပိုက္ခဲ့သည္။
၁၉၂၁ ခုႏွစ္တြင္ ပထမ ေျခလွမ္းကို လွမ္း၍ ခ်ီတက္ခဲ့သည္။ ၁၉၄၇ခုႏွစ္ တြင္ ႏွစ္ဆယ့္ ခုႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္ေျခလွမ္းျဖင့္ လြတ္လပ္ေရးကို ခုန္ဖမ္းလိုက္သည္။လြတ္လပ္ေသာ ၁၉၄၈
ခုႏွစ္မွ ေနာက္သို ့ျပန္၍ ၾကည့္ေသာ္ အမ်ိဳးသားေန ့သည္ လြမ္းစရာ လည္းေကာင္းသည္။
အံၾသစရာ လည္းေကာင္းသည္။ ေနာင္အခါတြင္ အမ်ိဳးသားေန ့သည္ ျမန္ ့မာ့ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခု အေန ျဖင့္ တည္ေတာ့ မည္ ဟု ထင္ဖြယ္ရာရွိေလသည္။
ၿဗိတိသွ် အစိုးရ ၏ အာဏာကို ဖီဆန္လို ေသာ သေဘာျဖင့္ ၁၉၂၀ ျပည့္ ႏွစ္က ေက်ာင္းသား မ်ားသပိတ္ေမွာက္သည့္ ေန ့ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ၁၉၂၁ ခုႏွစ္တြင္
ထိုေန ့ကို အမ်ိဳးသားေန ့ဟူ ၍ သတ္မွတ္ လိုက္သည္။
ထိုသပိတ္ေၾကာင့္ တစ္ႏိုင္ငံ လံုးအိပ္ေမာက်ေနရာ မွ လန္ ့ႏိုးလာသည္။လူးလြန္ ့လာသည္။မ်က္စိကို ပြတ္သပ္ ၾကည့္သည္။ လြတ္လပ္ေရးရ လိုစိတ္ေပါက္လာသည္။
ထိုသပိတ္၌ အေၾကာင္းခံ ရွိေသာ ထိုေန ့သည္ အမ်ိဳးသားေန ့ျဖစ္ထိုက္ပါေပသည္။
ထိုေန ့ကို သတ္မွတ္ လိုက္သည္မွ စ၍ လြတ္လပ္ေရးရ လိုစိတ္သည္ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္
ႏွစ္ထက္သန္ ပြားမ်ားလာသည္။ က်ယ္ျပန္ ့လာသည္ ။အေဆာက္အအံုျဖစ္လာသည္။
အမွန္မွာ လြတ္လပ္ေရးရလို စိတ္သည္သာလွ်င္ အမ်ိဳးသားေန ့၏ အသက္ ျဖစ္ခဲ့ေလ
သည္။
၁၉၂၁ ခုႏွစ္ မွ ၁၉၃၀ ျပည့္ ႏွစ္ေလာက္ အထိ ၀ံသာႏု ၀ါဒ ျဖန္ ့ခဲ့သည္။ ထိုအခါ ကေသာ္ ဒိုင္အာခီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွ တစ္ဆင့္စီ တစ္ဆင့္စီတက္သြားခ်င္သူ မ်ားလည္းရွိၾကသည္။
ဟုမၼရူုး အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ကိုတစ္ခါ တည္း ခုန္ဖမ္းခ်င္ သူ မ်ားလည္း ရွိၾကသည္။ သို ့ေသာ္လည္း ထိုသူ အားလံုးသည္ ၀ံသာ ႏုခ်ဥ္းသာ ျဖစ္ၾကသည္။ ထို၀ါဒီမ်ားသည္ လမ္းစဥ္
ကြဲေန ၾကသျဖင့္ ႏြားကြဲ၍ က်ားကိုက္ခံေနၾကရသည္။ေနရာတကာ၍ ၿဗိတိသွ် အစိုးရ ကို အရံႈးေပးေနၾကရသည္။သို ့ရာတြင္ အမ်ိဳးသားေန ့ကား အရံႈးေပးခဲ့ဖူးသည္ မရွိ။ႏွစ္စဥ္မွန္မွန္ ခ်ီတက္ခဲ့သည္။ တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ ေျခလွမ္းသြက္ခဲ့သည္။
၁၉၃၀ ျပည့္ ႏွစ္ အတြင္းတြင္ ေျခလွမ္းသြက္လာ ရံုသာ မက အခ်အနင္း ပင္ ျပင္ လာသည္။
သခင္ အစည္း အရံုးသည္ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းလာသည္။အမ်ိဳးသားေန ့လည္း
လက္သီးလက္ေမာင္းတန္း လာသည္။ သခင္ အစည္းအရံုးသည္ ၿဗိတိသွ် အစိုးရ နား
မခံသာေအာင္ ေအာ္ဟစ္ ေႁကြးေက်ာ္လာသည္။ ဤသို ့ျဖင့္ အမ်ိဳးသား ေန ့သည္
လြတ္လပ္ေရးစိတ္ကို လႈပ္ရာမွ သြက္လာေစ၍ သြက္ရာမွ ျပင္းထန္ လာေစသည္။
အမ်ိဳးသားေန ့သည္ လြတ္လပ္ေရး ရလို စိတ္ကို ထိုေခာတ္ ႏွစ္ေခာတ္ က မည္ကဲ့သို ့သရုပ္ေဖာ္ခဲ့ပါသနည္း ။ သရုပ္ေဖာ္ပံုက သင္းလွေပသည္။ ျမန္မာ့ စိတ္ႀကိဳက္ ျဖစ္သည္ ဟု
ဆိုရာသည္။ အမ်ိဳးသား ေန ့ဟု ေန ့တစ္ေန ့သတ္မွတ္ လိုက္ေသာ သေဘာသည္။ အေနာက္ ႏိုင္ငံမ်ားက သေဘာ ျဖစ္တန္ရာသည္။ ျမန္မာ မ်ားတြင္ ေန ့ထူးေန ့ျမတ္သတ္
မွတ္ေသာ သေဘာရွိပါ ၏ ။ သို ့ရာတြင္ ထိုေန ့မ်ားသည္ အမ်ားအား ျဖင့္ ဘာသာ ေရးဆိုင္ ရာ ေန ့မ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။ ႏိုင္ငံေရးလက္နက္ သဖြယ္ အသံုးျပဳေသာ ေန ့ရွိခဲ့သည္ ဟု ၍ မၾကားဖူးေခ်။ ၁၉၁၈ ခုႏွစ္ တြင္ ပထမ ကမာၻစစ္ႀကီးၿပီးခါ စက ၿဗိတိသွ် အစိုးရသည္ မိမိ တို ့စစ္ ႏိုင္ေၾကာင္း ၊ေအာင္ပြဲရ ေၾကာင္း ၊တန္ခိုးႀကီးသည္ ထက္ႀကီးလာေၾကာင္း ျပခ်င္သျဖင့္ အာ၀ါေဒး( ေခၚ )ငါတို ့ေအာင္ပြဲေန ့ဟူ ၍ ျမန္မာ ႏိုင္ငံအႏွံအျပားက်င္းပခဲ့သည္။ဤ ကားႏိုင္ငံေရးလက္နက္ သဖြယ္ အသံုးျပဳခ်င္ သျဖင့္
ေန ့တစ္ေန ့သတ္မွတ္ က်င္းပျခင္း ျဖစ္သည္။အမ်ိဳးသား ေန ့သတ္မွတ္ သူ တို ့သည္ ထိုသေဘာ ကို ယူ၍ ျပဳၾကသေလာဟု ေတြးေတာဖြယ္ရာ ျဖစ္သည္။ သို ့ရာတြင္ ကၽြႏု္ပ္
တို ့၏ အမ်ိဳးသားေန ့သည္ ျမန္မာ ဆန္၍ ျမန္မာ စိတ္ႀကိဳက္လည္း ျဖစ္ခဲ့သည္ ကို သတိမူရာ သည္။ ထို ့ျပင္ အေနာက္ ႏိုင္ငံ သေဘာပင္ ျဖစ္ေစကာ မူ ျမန္မာ့ ေျမေပၚတြင္
ျမန္မာ မႈ ႏွင့္ ေရာ ေႏွာ ေပါင္းစပ္ ႏိုင္ေသာ ေၾကာင့္ အေနာက္ ႏိုင္ငံ သေဘာအခံရွိေသာ ကၽြန္ပ္ တို ့၏ အမ်ိဳးသားေန ့ေအာင္ ျမင္လာသည္ ကိုလည္း သတိ မူရာသည္။
ျမန္မာ တို ့သည္ သႀကၤန္ အခါမ်ားတြင္ အိုးစည္ ဗံုေမာင္းမ်ားျဖင့္ ရပ္တကာ ရြာတကာ လွည္ခ်င္ၾကသည္ ။ ႏြားလႊတ္ပြဲ ၊ ငါးလႊတ္ပြဲ မ်ားတြင္ လည္း ထို နည္းလွည့္ ခ်င္ၾကသည္။
ကဆုန္ ေညာင္ေရသြန္း ပြဲေတာ္ မ်ားတြင္ လည္း ေရ အိုးကိုယ္စီရြက္ ၍ ဆိုင္းႏွင့္ ဗံု ႏွင့္ လွည့္ ခ်င္ၾကသည္။ ျဗဟၼာ ကဲ့သို ့၊သၾကားကဲ့သို ့၊နတ္ကဲ့ သို ့ ၀တ္ဆင္၍ လွည့္ျခင္ၾကသည္။
ဆြမ္းေတာ္ႀကီး အုပ္အစ္မ်ား ကို ထီးမိုးကာ လွည့္ ျခင္ၾကသည္ ။ဆြမ္းေတာ္ႀကီး အုပ္အစ္မ်ားကို ထီးမိုးကာ လွည့္ ခ်င္ၾကသည္ ။ အကအခုန္ ႏွင့္ လွည့္ ခ်င္ၾကသည္။
သံခ်ပ္ထိုးကာ လွည့္ခ်င္ၾကသည္။ ဤခ်င္ ျခင္း မ်ိဳးသည္ ျမန္မာ တို ့၏ စိတ္ထဲ၌ ဆြဲေနသည္။
ထိုအစြဲကို အမ်ိဳးသား ေန ့ႏွင့္ ေပါင္းစပ္လိုက္သည္။ရႈေလာ့ ၊အမ်ိဳးသားေန ့နံနက္ခင္း ၊
ေနျခည္ ၀ါ၀င္းလာေသာ အခါ စည္ေတာ္သံမ်ားကို ၾကားရၿပီ ။ ေရွ့ ဆံုးက ဘားမင္းနီးယား
ေခၚ အမိ ျမန္မာ ျပည္ သဏၭန္ ၀တ္ဆင္ထားေသာ အမ်ိုးသမီးသည္ ပန္းရ ထား ႏွင့္ ထြက္လာၿပီ ။ပန္းရထားတြင္ ေဒါင္း အလံ ထိုးထားသည္။ ထိုေနာက္မွ လြတ္လပ္ေရးစာပန္းႀကီးပါ လာသည္။ အိုးစည္ – ဗံုေမာင္း အက အခုန္ ပါလာသည္။
ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ားပါ လာၾကသည္။ ထို ့ေနာက္ ၀ံသာႏု ေခါင္းေဆာင္မ်ားပါလာၾကသည္။
တစ္ခါ တစ္ရံ အမ်ိဳးသားေန ့လူတန္းကို ရဲတပ္က ဘင္ခရာ ျဖင့္ ေခါင္းေဆာင္ လာသည္။ထိုေနာက္ ဘုရားတစ္ဆူဆူမွာ သြားေရာက္ စုေ၀းၾကသည္။ေဒါင္းလံကို လႊင့္ထူၾကသည္။ ေဒါင္းလံ ကို အေလးျပဳၾကသည္။ ထိုေနာက္ လြတ္လပ္ေရးရေစေၾကာင္း ဆုေတာင္းၾကသည္။ ဤ သေဘာကား ျမန္မာ့ သေဘာ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ အႀကိဴက္ျဖစ္သည္ ။အဘယ္မွာ လွ်င္ အမ်ိဴးသားေန ့မေအာင္ျမင္ပဲ ရွိအံ့ နည္း။အဘယ္မွာလွ်င္ အမ်ိဳးသားေန ့သည္ လြတ္လပ္ေရးကို ေရွ့ရႈေသာ ေျခလွမ္းကို
ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္တုိင္း မွန္မွန္ မလွမ္း ဘဲ ရွိႏိုင္ပါ အံ့ နည္း။
ယခင္က အသက္ အရြယ္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ၊ ယခု အခါ အသက္ အရြယ္ေလးဆယ္ ေက်ာ္
တို ့သည္ လည္းေကာင္း ၊ယခင္က လူမမည္ ၊ ယခုအခါ လူရြယ္ရြယ္ တို ့သည္ လည္းေကာင္း ယခင့္ ယခင္ အမ်ိဳးသား ေန ့မ်ားတြင္ သူတို ့ကိုယ္တိုင္ ပါ၀င္ဆင္ႏႊဲခဲ့ၾကသည္ တို ့ကို သတိရ ေအာင့္ေမ့ ၾကေပလိမ့္မည္။ စည္ေတာ္က ၊ကခဲ့ၾကသည္ကို သတိရၾက ပါေသးသေလာ။ သံခ်ပ္ ထိုးခဲ့သည္ ကို သတိရၾကပါေသးသေလာ ။ဘင္ခရာ ျဖစ္ရဲတပ္လွည့္ ခဲ့သည္ ကို သတိရၾကပါေသးသေလာ။ေပ်ာ္စရာႀကီး မဟုတ္ပါေလာ။လြမ္းစရာ လည္း မဟုတ္ပါေလာ။
တစ္ဖန္ အျမင္ အားျဖင့္ ေပ်ာ္စရာ လြမ္းစရာ တို ့ႏွင့္ ေရာ၍ လြတ္လပ္ လိုေဇာ လည္း ကိုယ္မွာ တြယ္ကပ္ ပါလာ ခဲ့ၾကသည္ မဟုတ္ပါေလာ။ယခု အခါ လြတ္လပ္ ေရးလည္း ရေနၿပီ ျဖစ္ သျဖင့္ အံ့ၾသစရာ လည္း မဟုတ္ပါ တံု ေလာ။
No comments:
Post a Comment