စပါးပင္ ဘာေၾကာင့္ ကိုင္းညြတ္တယ္
"လယ္ကြင္းထဲတြင္ အသီးအႏွံမေအာင္ေသာစပါးတို႔သည္ ေျခာက္စေထာင္လ်က္ရွိသည္။ အသီးအႏွံေအာင္၍ ျပည့္ျပည့္၀၀ရွိေသာ စပါးပင္တို႔မွာကား၊ လယ္ကန္သင္းေဘးတြင္
ကိုင္းညြတ္၍ ေနေလသည္။ လူ႔ေလာက၌လည္း မျပည့္သူတို႔မွာ ေျခာက္စေထာင္ၿမဲတည္း။ ျပည့္၀သူတို႔ကား ကိုင္းညြတ္လ်က္ရွိတတ္သည္။"
(ေမာင္ထင္၏ ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးသုခမိန္ စာအုပ္မွ)
မူလတန္းတုန္းက ျမန္မာစာမွာ ကိုင္းညြတ္ေနတဲ့ စပါးပင္ေလးေတြကို ဥပမာေပးျပီး၊ မာန ေထာင္လႊားျခင္းေတြ မရွိဖို႕ ဆရာမက ဆံုးမသင္ျပခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒီသင္ခန္းစာကို ေလ့လာက်က္မွတ္ျပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ ကိုယ္တိုင္လိုက္နာက်င့္သံုးမိခဲ ့တဲ့ အေျခအေနေတြလဲ ရွိသလို၊ ပုထုဇဥ္ဘ၀ရဲ႕ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာနေတြေၾကာင့္ မလိုက္နာမိခဲ့တဲ့ အေျခအေနေတြလဲ ရွိခဲ့ပါရဲ႕။ ငယ္စဥ္ဘ၀ေတြမွာ ငါဆိုတဲ့ အတၱမီးေတာက္ေတြက ပိုျပီးၾကီးတတ္ေလေတာ့ ကိုယ္လုပ္တဲ့ ေန႕စဥ္အလုပ္ေတြကို ဆင္ျခင္တံုတရားနဲ႕ ျပန္လည္သံုးသပ္တဲ့ အေလ့အထေတြ နည္းပါးေပမယ့္၊ ဒုတိယအရြယ္ကို ေရာက္လာတာနဲ႕အမွ်၊ ေန႕စဥ္အလုပ္ေတြရဲ႕ ဓမၼ၊ အဓမၼေတြကို ျပန္လည္ဆန္းစစ္မိလာရပါေတာ့တယ္။
ေန႕စဥ္ဘ၀ျဖတ္သန္းမွဳမွာ ဘယ္အေျခအေနတုန္းက ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ထဲကို ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာနေတြ ေရာက္လာခဲ့တယ္၊ ဒီလိုျဖစ္လာဖို႕ ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာေတြက ေစ့ေဆာ္ခဲ့တယ္၊ ဘယ္လိုအခ်ိန္မွာေတာ့ သတိကင္းလြတ္သြားခဲ့တယ္၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာေတာ့ အာရံုစိုက္လုပ္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာကေန စိတ္ေတြက ေသြဖည္သြားခဲ့တယ္ ဆိုတာေတြကို ျပန္လည္သံုးသပ္မိရင္း၊ ကိုယ္နဲ႕ ဆက္ဆံေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ အသိုင္းအ၀ိုင္းကိုလဲ ဆင္ျခင္သံုးသပ္မိလာပါတယ္။
ဒီလိုသံုးသပ္မိရင္း ဒီကေန႕ ေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ လူတေယာက္ကို သတိသြားရမိပါတယ္။ ဒီကေန႕ ေန႕လည္တုန္းက "အၾကမ္းဖက္မွဳအား မႏုႆေဗဒရွဳေထာင့္ကေန ခ်ဥ္းကပ္ေလ့လာဆန္းစစ္ခ်က္" ဆိုင္ရာ lunch time seminar ေလးတခုရွိတာေၾကာင့္ ကၽြန္မသြားတက္ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႕ဌာနက သုေတသနေက်ာင္းသားေတြ အတူတူစုသြားၾကတာပါ။ တကၠသိုလ္ပရ၀ုဏ္ တခုတည္းဆိုေပမယ့္ ဆက္မီနာလုပ္တဲ့ ေက်ာင္းေဆာင္က အနည္းငယ္လွမ္းတာေၾကာင့္ မိုးေရထဲမွာ ေျပးမတတ္ ေျခလွမ္းေတြနဲ႕ အျမန္သြားခဲ့ၾကပါတယ္။ ကၽြန္မတို႕ေရွ႕မွာ ပုဂၢိဳလ္တဦးကိုလဲ အျမန္သြားေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႕ တံခါးအ၀င္ကို ေရာက္ေတာ့ သူက တံခါးဖြင့္ျပီး၊ တံခါးေဘးအျပင္ဘက္ကေန တံခါးကို ကိုင္ထားေပးပါတယ္။ အားလံုးကို အရင္၀င္ခိုင္းျပီးမွ သူက ၀င္ပါတယ္။ တံခါးအ၀င္မွာ ေက်းဇူးတင္စကားေလးေျပာလိုက္ေတာ့ ျပံဳးျပီး ေခါင္းညိတ္ျပပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕ မ်က္၀န္းအစံုမွာ ျဖဴစင္ရိုးသားမွဳ၊ ႏူးညံ့မွဳ၊ သိမ္ေမြ႕မွဳေတြနဲ႕ပါ။ ဆက္မီနာအခန္းထဲေရာက္ေတာ့မွ ကၽြန္မတို႕ သိလိုက္ရတာက သူဟာ ဒီႏွစ္စာသင္ႏွစ္မွာမွ ေက်ာင္းကို ေရာက္လာတဲ့ မႏုႆေဗဒ ပါေမာကၡတေယာက္။
ဒီအေၾကာင္းကို စဥ္းစားမိရင္း အျခားလူပုဂၢိဳလ္တခ်ိဳ႕ကိုလဲ သတိရသြားမိပါတယ္။ ကၽြန္မသားေလးကို မီးဖြားေတာ့ ေသာၾကာေန႕ညကတည္းက ေဆးရံုေရာက္တာ တနလၤာေန႕မွ မီးဖြားပါတယ္။ စေနေန႕မွာ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းတေယာက္ရဲ႕ မိဘေတြ ေဆးရံုမွာ လာၾကည့္ပါတယ္။ ေဆးရံု၀င္းထဲမွာ ခဏေလး လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ဖို႕ သူနာျပဳေတြကို ခြင့္ေတာင္းျပီး ကၽြန္မကို ေခၚပါတယ္။ ဒီတုန္းကကၽြန္မဆီမွာကလဲ တေနရာက ျပန္လာျပီး ဗိုက္နာလာလို႕ ေဆးရံုကား ေခၚျပီး၊ ေဆးရံုေရာက္လာတာဆိုေတာ့ အျပင္ထြက္ဖို႕အတြက္ ၾကိဳးခ်ီရတဲ့ Walking Shoe ပဲ ရွိေနတာပါ။ ဒီလိုနဲ႕ ကၽြန္မလဲ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ဖို႕ ဖိနပ္စီးဖို႕ လုပ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ခဏေလးဆိုျပီး ၾကမ္းေပၚမွာ ဒူးေထာက္လို႕ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းဖခင္က ဖိနပ္လာစီးေပးပါတယ္။ သူဟာ ဥေရာပေရနံျမိဳ႕ေတာ္လို႕ ထင္ရွားတဲ့ ကၽြန္မတို႕ျမိဳ႕က ေရနံလုပ္ငန္း တခုရဲ႕ မန္ေနဂ်င္းဒါရိုက္တာတေယာက္။
တခါတုန္းကေတာ့ ကၽြန္မသားေလးကို ကေလးေဆးရံုကို ေခၚသြားရပါတယ္။ အဲဒီမွာ ေသြးစစ္ဖို႕ လိုတာနဲ႕ ဆရာ၀န္တေယာက္က ေသြးလာေဖာက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မရပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႕ အဆင့္ဆင့္ ဆရာ၀န္ေတြေရာ၊ သူနာျပဳဆရာမေတြေရာ ေရာက္လာၾကပါတယ္။ အားလံုးထဲမွာ ဆရာ၀န္ တေယာက္ကေတာ့ အလြန္ပဲ ထူးျခားပါတယ္။ သားေလးက တႏွစ္ေက်ာ္ကေလးေလး ဆိုေတာ့ ကၽြန္မက သူ႕ကို ေပြ႕ခ်ီထားရျပီး သူက ကေလးေသြးေၾကာေလးေတြကို စမ္းၾကည့္လိုက္၊ မရလိုက္။ ကၽြန္မကို ေတာင္းပန္စကားေတြ တတြတ္တြတ္ေျပာလိုက္နဲ႕ လုပ္ေနတာ ၾကာေတာ့ ကၽြန္မေတာင္ အားနာလာျပီး၊ ကိုယ္လဲ ေဆးေက်ာင္းသူေဟာင္းျဖစ္တာေၾကာင္ ့ နားလည္ပါေၾကာင္း၊ အၾကိမ္ၾကိမ္အခါခါ ေတာင္းပန္ စကားေျပာဖို႕ မလိုပါေၾကာင္း ေျပာလိုက္ရတယ္။ ဒီတုန္းကေတာ့ သားေဇာနဲ႕ သတိမထားလိုက္မိဘူး။ သားေလးေသြးကို သူတို႕ ရသြားျပီးမွ သူရဲ႕ ကတ္ေလးကို မသိမသာ ၾကည့္လိုက္မိတယ္။ ကေလးအထူးကု အတိုင္ပင္ခံ ဆရာ၀န္ၾကီး။
တခါတုန္းက အျခားျမိဳ႕မွာ က်င္းပတဲ့ ေန႕လည္စာ စားပြဲေလးတခုကို သြားတက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ သားေလးကို ခဏထိန္းေပးဖို႕ ၾကိဳတင္စီမံထားေပမယ့္ ရထားခ်ိန္ေတြ ကသီလင္တျဖစ္သြားတာေၾကာင့္ မထူးေတာ့တာမို႕ သားေလးကိုပါ ေခၚသြားရပါေတာ့တယ္။ ျမိဳ႕ေတာ္ခန္းမမွာ က်င္းပတဲ့ ေန႕လည္စာစားပြဲကို ကေလးေပါက္စေခၚျပီး သြားရတာ ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာေတာ့ အနည္းငယ္ ကသိကေအာက္ ျဖစ္ေနမိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္ေရာက္သြားေတာ့ အားလံုးက ၀ိုင္း၀န္း ဂရုစိုက္ၾကျပီး၊ သားေလးကို ဘာေကၽြးမလဲလို႕ ကိုယ္တိုင္လာေမးသူက အဲဒီျမိဳ႕ရဲ႕ Lord of Provost (ျမိဳ႕ေတာ္၀န္)၊ catering staff ေတြကို သြားမွာေပးသူက သူ႕ရဲ႕ ဇနီး။
တခါတုန္းကလဲ ကၽြန္မဆီကို ထူးျခားတဲ့ စာေလးတေစာင္ ေရာက္လာခဲ့ဖူးတယ္။ ေရာက္လာပံုက ဒီလိုပါ။ ယူေကႏိုင္ငံ၊ ႏိုင္ငံတကာဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရး ၀န္ၾကီးဌာန (Department for International Development) ကေန အခမဲ့ထုတ္ေ၀တဲ့ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးဆိုင္ရာ ဂ်ာနယ္ေလးတေစာင္ကို ကၽြန္မ subscribe လုပ္ထားခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႕ ၀န္ၾကီးဌာနဘတ္ဂ်က္ေလွ်ာ့ခ်ဖို႕ လုပ္ေတာ့ ဒီဂ်ာနယ္ေလးကို ထုတ္ေ၀မွဳ ရပ္ဆိုင္းလိုက္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ဂ်ာနယ္ျဖန္႕ေ၀စာရင္းထဲက လူေတြအားလံုးဆီကို ေတာင္းပန္စာ ပို႕ပါတယ္။ ဒီေတာင္းပန္စာကို ကိုယ္တိုင္လက္မွတ္ေရးထိုးသူက ႏိုင္ငံတကာဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရး ၀န္ၾကီးဌာနရဲ႕ ၀န္ၾကီး။
သူတို႕တေတြလိုပဲ တျခားကိုင္းညြတ္တဲ့ စပါးပင္ေလးေတြက ကၽြန္မရဲ႕ အေတြးထဲကို အစီအရီ ၀င္လာခဲ့သလို၊ ေထာင္လႊားတဲ့ စပါးပင္ေလးေတြကိုလဲ သတိသြားရမိရာကေန ဘယ္လိုအရာေတြကို သင္ခန္းစာ ယူသင့္တယ္၊ ဘယ္လိုအရာေတြကို လိုက္နာက်င့္သံုးသင့္တယ္၊ ဘယ္လိုပတ္၀န္းက်င္ကို ေရွာင္ရွားသင့္တယ္ စသျဖင့္ ေတြးစရာေလးေတြ ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။
ကၽြန္မတို႕ ပုထုဇဥ္လူသားေတြဟာ ကိုယ္ရထားတဲ့ ဘြဲ႕ဒီဂရီေတြကို အမွီျပဳျပီး မာန္မာနေထာင္လႊား တတ္ၾကပါတယ္။ ငါသိ၊ ငါတတ္လို႕ ထင္တတ္ၾကပါတယ္။ သို႕ေပမယ့္ ပညာရပ္ေတြကို ေလ့လာ မိေလေလ၊ ကိုယ္သိတာေလးေတြက နည္းနည္းေလးပါလား ဆိုတာသိလာေလေလျဖစ္ျပီး၊ ေနာက္ဆံုး က်ေတာ့ ငါဘာမွ မသိေသးပါလားဆိုတာ သိလာတတ္ေၾကာင္း ပါေမာကၡေတြက ေျပာၾကားဖူးပါတယ္။ ပါေမာကၡတေယာက္ကဆိုရင္ သူ႕ကို ကၽြမ္းက်င္သူ (expert) လို႕ သူ႕တပည့္တေယာက္က မိတ္ဆက္ေပးေတာ့ အေတာ့္ကို ကသိကေအာက္ျဖစ္သြားပါတယ္။ သူဟာကၽြမ္းက်င္သူ မဟုတ္ဘူး၊ ေလ့လာသူတေယာက္သာ ျဖစ္ပါတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။
တဆက္တည္းမွာပဲ ဘြဲ႕ၾကိဳ (undergraduate degree) ဆိုတာ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ပင္လယ္ျပင္ကို ေလ့လာရတာနဲ႕ တူေၾကာင္း၊ ဘြဲ႕လြန္ (postgraduate degree) ဆိုတာ ျမစ္ကို ေလ့လာရတာနဲ႕ တူေၾကာင္း၊ သုေတသန ဘြဲ႕ (MRes, MPhil, Ph.D.) ဆိုတာ ေခ်ာင္းကို ေလ့လာရတာနဲ႕ တူေၾကာင္း၊ ဒီလိုနဲ႕ သုေတသနဘြဲ႕ေတြ ရျပီးသြားတဲ့အခါ ကိုယ္စိတ္ပါ၀င္စားတဲ့ Research interests ေပၚမူတည္ျပီး သုေတသနျပဳၾကတာဟာ ေရအိုင္ေလးကို ေလ့လာရတာနဲ႕ တူေၾကာင္း၊ ဒါေတာင္ ေရအိုင္နဲ႕ ပတ္သက္သမွ်အရာတိုင္းမွာ သိလာဦးမွာ မဟုတ္ပဲ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာလာတဲ့အခါက်မွ ေရစက္ေလးတခုနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ကၽြမ္းက်င္လာႏိုင္တာျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္။
ပညာရပ္ဆိုင္ရာ သုေတသန နယ္ပယ္ေတြမွာ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျဖတ္သန္းျပီး၊ သက္ဆိုင္ရာနယ္ပယ္က သုေတသီေတြက ေလးစားတန္ဖိုးထားရတဲ႕ လုပ္သက္ရင့္ ပေရာ္ဖက္ဆာ ၾကီးေတြလဲ ကၽြန္မေတြ႕ဖူးသမွ်မွာေတာ့ သူတို႕ဘာသာသူတို႕ ကၽြမ္းက်င္သူ ပညာရွင္ၾကီးေတြရယ္လို႕ ေျပာတာ တခါမွ မေတြ႕ခဲ့ရဘူးပါဘူး။ တခါတုန္းက သုေတသနစင္တာတခုရဲ႕ ဆက္မီနာတခုမွာ မာစတာေက်ာင္းသားေလးတေယာက္က ေမးတဲ့ ေမးခြန္းကို အဲဒီစင္တာရဲ႕ ဒါရိုက္တာနဲ႕ တြဲဖက္ ဒါရိုက္တာ ပေရာ္ဖက္ဆာႏွစ္ေယာက္က နာရီ၀က္ေလာက္ၾကာေအာင္ ၀ိုင္း၀န္းရွင္းျပၾကရာမွာ "ကၽြႏ္ုပ္ေလ့လာထားသေလာက္ဆိုရင္ေ တာ့" ဆိုတဲ့စကားလံုးကို တေယာက္ကို ဆယ္ခြန္းထက္မနည္း သံုးစြဲခဲ့ၾကဖူးပါတယ္။ ကိုယ္သိ၊ ကိုယ္တတ္ မလုပ္ခဲ့ၾကပါဘူး။ ဒီလိုလူေတြကို ေတြ႕လာရေလေလ၊ မာစတာဘြဲ႕ေလးတဘြဲ႕ ရကာစက ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ မာစတာဘြဲ႕ရျဖစ္ျပီ ဆိုတဲ့ မဆိုစေလာက္ မာနေလး၀င္ခဲ့မိဖူးတာကို အလြန္ပဲ ရွက္မိပါရဲ႕။
အလားတူပါပဲ။ ကၽြန္မတို႕ ပုထုဇဥ္လူသားေတြဆီမွာ ျဖတ္သန္းခဲ့ဖူးတဲ့ အေတြ႕အၾကံဳ၊ ရာထူးေနရာ သတ္မွတ္ခ်က္ ေလးေတြကို တည္မွီျပီး၊ ငါက ဘာလုပ္ခဲ့တာ၊ သူက ဘာလုပ္ခဲ့တာ၊ မင္းကဘာလဲ၊ ငါက ဘာလဲ၊ ငါ့ကိုမ်ား သူက၊ သူက ဘာမို႕လို႕လဲ၊ ငါလုပ္ျပလိုက္ဦးမယ္၊ ငါ့အျမင္ကမွန္တယ္၊ မင္းထက္ငါပိုသိတယ္ ဆိုတဲ့ မာနေထာင္လႊားမွဳေလးေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ကၽြန္မဆီမွာလဲ ပထမအရြယ္ကာလေတြတုန္းက ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။
တကယ္တမ္း စဥ္းစားၾကည့္ လိုက္ေတာ့ ဒါေတြဟာ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ေလာင္ျမိဳက္ေနေစတဲ့ အပူမီးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအပူမီးေတြက ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ေလာင္ျမိဳက္ေစသလို၊ အနီးပတ္၀န္းက်င္ကိုလဲ ကူးစက္ သြားတတ္ပါတယ္။ တခါတရံမွာ သူ႕မာန ေထာင္လႊားမွဳေတြနဲ႕ ကိုယ့္မာနေထာင္လႊားမွဳေတြ ထိခတ္မိၾကျပီး၊ ေခတၱခဏေတြ႕ၾကရတဲ့ သံသရာ ခရီးသည္ေတြ အခ်င္းခ်င္းအၾကားမွာ ငါ့အျမင္မွန္တယ္ဆိုတာ ျပသလိုစိတ္ေတြ၊ အမုန္းတရား ေတြ၊ လက္စားေခ်လိုစိတ္ေတြနဲ႕ မလုပ္သင့္၊ မလုပ္အပ္တဲ့ အရာေတြကိုလဲ လုပ္မိသြားတတ္ၾကပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ လူ႕ဘ၀မွာ ပိုင္ဆိုင္မွဳစည္းစိမ္ဥစၥာ၊ ျဖတ္သန္းမွဳအေတြ႕အၾကံဳ၊ ရာထူးေနရာ၊ ဘြဲ႕ဒီဂရီေတြအေပၚမွာ တည္မီွျပီး၊ မာနေထာင္လႊားၾကတာထက္စာရင္ ဒါေတြကို အသံုးျပဳျပီး လူ႕ေလာကကို ဘယ္လိုအလွဆင္ၾကမလဲ ဆိုတာကိုသာ ဦးစားေပးၾကမယ္ဆိုရင္ျဖင့္ ရခဲလွတဲ့ လူ႕ဘ၀မွာ လူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္မယ္လို႕ ထင္မိပါရဲ႕။ ဒီလိုျဖစ္လာဖို႕ဆိုတာကလဲ ငါဆိုတဲ့ အတၱေတာင္ၾကီးကို မိမိကိုယ္ကို ႏွိမ့္ခ်ျခင္းတရား ကိုင္စြဲျပီး ေက်ာ္ျဖတ္ဖို႕ လိုတာမို႕ ပုထုဇဥ္လူသား ကၽြန္မတို႕ေတြအတြက္ အလြန္ပဲ ခက္ခဲဦးမွာပါ။ အသိနဲ႕ သတိကို ယွဥ္တြဲျပီး အခ်ိန္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကိဳးစားရဦးမယ္ ထင္ပါတယ္။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ မိမိကိုယ္ကို ႏွိမ့္ခ်ဖို႕လိုတယ္၊ ကိုင္းညြတ္ေနတဲ့ စပါးပင္ေလးလို က်င့္ၾကံဖို႕လိုတယ္ ဆိုတယ္ဆိုတဲ့ အသိေလးကို မွ်ေ၀ခံစားရင္း၊ ဆရာေတာ္ဦးေကာ၀ိဒ (၀စီပိတ္ဆရာေတာ္) ေရးသားတဲ့ ဓမၼစာစုေလးကို ျပန္လည္မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္။
ခင္မမမ်ိဳး (၁၈၊ ၁၀၊ ၂၀၁၁)
စကား (၁၂) ႏွိမ့္ခ်ျခင္း
အုိ….လုလင္….
ပင္လယ္သမုဒၵရာသည္….
“မဟာ”ၾကီးမားျခင္းျဖစ္၏…..။
“မဟာ”သမုဒၵရာသည္….
ျမစ္အေပါင္းတုိ႔၏…..
ဆုံဆည္းရာလည္းျဖစ္၏….။
အေၾကာင္းမွာ…..
ကမာၻေလာက၏(သုညမ်ဥ္း)…..
ႏွိမ့္ခ်အရပ္၌..ေန၍တည္း….။
အုိ….လုလင္……
မိမိကုိယ္ကုိ..ႏွိမ့္ခ်သူသည္…
လူခ်စ္လူခင္ေပါ၏…..။
မည္သည့္“ေဒသ”သုိ႔ေရာက္ေစကာမႈ…..
အေပါင္းအသင္းေကာင္းရာ၏…..။
အုိ…လုလင္….
ေရကုိ….“ပုလင္း”ထဲထည့္ကား…..
“ပုလင္း”ပုံစံေျပာင္းေပးသကဲ့သုိ ႔လည္းေကာင္း….
“အုိး”ထဲထည့္လုိက္ပါက…..
“အုိး”ပုံစံေလး….ေျပာင္းေပးသကဲ့ သုိ႔လည္းေကာင္း……
“ခြက္”ထဲထည့္ကာ….
“ခြက္”ပုံစံေလး…ေျပာင္းေပးသကဲ့ သုိ႔လည္းေကာင္း….
“ကာလနံေဒသံ”ႏွင့္အညီ….
ပုံစံေျပာင္းလဲေပးႏုိင္၏…..။
သုိ႔ေသာ္…..
သူ၏…“ေပးဆပ္ျခင္းအသက္ဇီဝဓါတ္”ကာ း…….
ေျပာင္းလဲမသြား……။
အုိ….လုလင္…..
“ေရသည္”
အခြင့္အေရးရလွ်င္…ရသကဲ့သုိ႔…
နိမ့္ရာအရပ္သုိ႔….စီးဆင္း၏…။
သူ၏….စီးဆင္းရာလမ္းတေလွ်ာက္၌….
“လူ”ႏွင့္“သတၱဝါ”တုိ႔….အသုံးျပဳ ရန္….
“တုံနိဘာေဝ”….“အျဖည့္ခံ”….၏……။
ပင္လယ္သုိ႔ေရာက္ေသာအခါ…..
အနိမ့္ဆုံး၌ၾကာၾကာမေနရဘဲ….
ေရေငြ႕ကေလးမ်ားအျဖစ္…..
ထက္ေကာင္းကင္မုိးသားသို႔တက္၍…..
ေလ၏ႏွင္ရာကုိလြင့္ေျမာ….လ်က္….
အခ်ိန္တန္လွ်င္….“ကမာၻ”ေလာကကုိ… …
ေအးျမေစရန္ …..ေရစက္ကေလးမ်ား……
သြန္းျဖိဳးသြား၏…..။
အုိ….လုလင္…..
ဤကား……
“ေရ၏….သံသရာ”တည္း……။
ဤကား……
ႏွိမ့္ခ်ျခင္း၏….“လကၡဏာ” တည္း…..။
No comments:
Post a Comment