လူထုႏွင့္ က်မၼာေရး [By Ko Baloi ]

လူသားတို႔တြင္ ေမြးဖြားရာကအစ- ေသဆံုးသည့္အထိ က်မၼာေရးေကာင္းမြန္ဖို႔သည္ အဓိကအေရးျဖစ္သည္။
က်မၼာမွ အလုပ္လုပ္ႏိူင္မည္၊ က်မၼာမွ   စာသင္ၾကားႏိူင္မည္၊    က်မၼာမွ ေဆာ့ကစားႏိူင္မည္၊  က်မၼာမွ သြားလာႏိူင္မည္၊
က်မၼာမွ စိတ္၏ေပ်ာ္ရႊင္မႈကိုရရွိႏိူင္မည္၊ က်မၼာမွ  စိတ္သြားတိုင္းကိုယ္ပါမည္၊     က်မၼာမွ  မိမိလုပ္ခ်င္သည့္အရာမ်ားႏွင့္မိမိျဖစ္ခ်င္သည့္    ကိစၥရပ္မ်ားကို     အေကာင္ထည္ေဖာ္လုပ္ေဆာင္ႏိူင္မည္ျဖစ္သည္။       ထို႔ေၾကာင့္- လူသားတို႔၏ဘဝတြင္  က်မၼာေရးေကာင္းဖို႔သည္ မရွိမျဖစ္ အမွန္တကယ္လိုအပ္ေသာ အဓိကအေရးျဖစ္သည္။
ထိုသို႔- လူသားမ်ား၏ အဓိက အေရးျဖစ္သည့္ က်မၼာေရးႏွင့္    ပတ္သက္ေသာကိစၥအဝဝကို   ႏိူင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္သည့္ အစိုးရမ်ားမွ  မိမိျပည္သူ- ျပည္သားမ်ားအတြက္ တာဝန္ယူ ကူညီေဆာင္ရြက္ေျဖရွင္းေပးရမည္ျဖစ္သည္။
က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏိူင္ငံတြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ   အစိုးရ၏ ည့ံဖ်င္းေသာ   က်မၼာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈေၾကာင့္...ျပည္သူလူထုအမ်ားသည္ ေဆးဝါးကုသမႈလံုေလာက္စြာမရရွိေသာေၾကာင့္ မဆံုးရႉံးသင့္သည့္ ခေလး၊ လူငယ္၊ လူၾကီး မ်ား၏ အသက္ေပါင္းမ်ားစြာဆံုးရႉံးခဲ့ရသည္။ အစိုးရတစ္ရပ္အေနနဲ႔ က်မၼာေရးစရိတ္ကို ႏိူင္ငံေတာ္အတြက္ မျဖစ္စေလာက္ရာခိုင္ႏႈန္းသာအသံုးျပဳထားလွ်င္...တိုင္းျပည္ရွိ အေျခခံလူတန္းစားမ်ားအတြက္ က်မၼာေရးႏွင့္ပတ္သက္ျပီး အခက္ခဲေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ
ေတြ႕ရွိႏိူင္ပါသည္။ ဥပမာ ။  ။ ေဆးဝါးမ်ားဝယ္ယူရန္   ေငြအလံုအေလာက္မရွိျခင္းေၾကာင့္     ေဆးမီးတိုႏွင့္ ျဖစ္သလိုကုသျခင္း၊ ေငြေရးေၾကးေရးအခက္ခဲေၾကာင့္ ေဆးရုံသို႔တင္ရမည့္လူနာအား ေဆးရုံမတင္ပို႔ႏိူင္ျခင္း၊ အႆျပာဆရာဝန္မ်ားေၾကာင့္ေဆးဝါးကုသရန္လူနာမ်ားအခက္အခဲမ်ားစြာရွိလာျခင္း၊ ေဆးဝါးေစ်းၾကီးမႈေၾကာင့္   တကယ္တမ္းထိေရာက္တဲ့ေဆးမ်ားဝါးမ်ားႏွင့္ ကင္းေဝးကာ ေဆးမီးတိုမ်ားႏွင့္ ေဒါက္တာရမ္းကုမ်ားကို ယံုၾကည္လာျခင္း၊ က်မၼာေရးအသိပညာေပးမႈအားနည္းျခင္းေၾကာင့္ မျဖစ္သင့္- မျဖစ္ထိုက္ေသာေရာဂါမ်ား ျဖစ္ေပၚလာျပီး၊ မကူးစက္သင့္သည့္ေရာဂါမ်ား ကူးစက္ျပန္႔ပါြး
လားျခင္း စသည့္ဆိုးၾကိဳးမ်ားကို က်မၼာေရးအသံုးစရိတ္နည္းပါးမႈေၾကာင့္ ထိုအခက္ခဲမ်ားကို ေအာက္ေျခရွိ- အေျခခံလူတန္းစားမ်ား မလြဲမေသြ  ခံစားၾကရမည္ျဖစ္သည္၊   ထိုသို႔ဆိုလွ်င္...က်မၼာေရးအသံုးစရိတ္ကို       အစိုးရမွ    အလံုအေလာက္ျပည့္ျပည့္ဝဝ- အသံုးျပဳသြားဖို႔လိုအပ္ပါသည္။ျမန္မာႏိူင္ငံတြင္ အက်ဳိးမရွိသည့္ စစ္ပြဲမ်ားတြင္   စစ္ေရးစရိတ္သံုးေနမႈသည္ေၾကာက္မခန္လိလိၾကီးထြားေနျပီး-တကယ္တမ္း
ႏိူင္ငံသူ- ႏိူင္ငံသားမ်ားအတြက္ အက်ဳိးရွိမည့္ က်မၼာအသံုးေရးစရိတ္ကိုမူ....မျဖစ္စေလာက္ရာခိုင္ႏႈန္းသာ သံုးစြဲထားသည္မွာ-အစိုးရ၏ မွားယြင္းည့ံဖ်င္းသည့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထိုမွားယြင္းေနသည့္ အစိုးရ၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈမ်ားကို အျမန္ဆံုး  ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္ပစ္ရမည္၊   ထိုသို႔-  ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲပစ္မွသာ   ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ     ယိုယြင္းပ်က္စီးေနသည ့္ က်မၼာေရး
အေဆာက္အအံု ျပန္လည္ေကာင္းမြန္လာမည္ျဖစ္သည္။
အခ်ဳပ္ဆိုရလွ်င္....အစိုးရသည္    မိမိႏိူင္ငံသူ- ႏိူင္ငံသားမ်ားအတြက္  က်မၼာေရးအသံုးစရိတ္ကို ျပည့္ျပည့္ဝဝ- လံုလံုေလာက္ေလာက္ သံုးစြဲျခင္းျဖင့္   မျဖစ္သင့္- မျဖစ္ထိုက္သည့္ေရာဂါမ်ား မျဖစ္ေစပဲ၊   မကူးစက္သင့္သည့္  ေရာဂါမ်ားလည္း ကူးစက္မႈမ်ားေလွ်ာ့နည္းျပီး  လူအေသအေပ်ာက္မ်ားလည္း    နည္းလာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း....အထူးသျဖင့္    အစိုးရသည္     မိမိျပည္သူ ျပည္သားမ်ား၏        က်မၼာေရးကို   အေလးထား၍           ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သြားရမည့္တာဝန္မွာ    အစိုးရတစ္ရပ္၏  မလြဲမေသြ  ထမ္းေဆာင္ရမည့္ အေရးၾကီးသည့္တာဝန္ျဖစ္  တစ္ရပ္ပါေၾကာင္း ေရးသားလိုက္ရပါသည္။
( က်မၼာျခင္းသည္လဒ္တစ္ပါး....က်မၼာမွ အလုပ္လုပ္ႏိူင္မည္ ) (က်မၼာမွ စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္းကို ေဆာင္က်ဥ္းေပးႏိူင္မည္ )
( က်မၼာမွ မိမိျဖစ္ခ်င္သည့္ အရာမ်ားႏွင့္ မိမိလုပ္ခ်င္သည့္ အရာကိစၥမ်ားကို ထမ္းေဆာင္ႏိူင္မည္ )

No comments: